معرفی بهترین ورزش ها در دوران قرنطینه و کرونا

چکیده کوتاه مطلب

نقد و بررسی تخصصی در دوران کرونا به دلیل خانه نشین شدن بسیاری از اقشار جامعه نظیر دانشجوها و دانش آموزان و حتی افراد شاغلی که به دورکاری مشغول شدند، تحرک افراد بسیار کاهش یافته و افراد زیادی از افزایش وزن خود در این دوران گلایه می کنند. ورزش کردن یکی از راهکارهای رسیدن به […]

نقد و بررسی تخصصی

در دوران کرونا به دلیل خانه نشین شدن بسیاری از اقشار جامعه نظیر دانشجوها و دانش آموزان و حتی افراد شاغلی که به دورکاری مشغول شدند،

تحرک افراد بسیار کاهش یافته و افراد زیادی از افزایش وزن خود در این دوران گلایه می کنند.

ورزش کردن یکی از راهکارهای رسیدن به تناسب اندام است که در کنار آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

اما در انتخاب نوع ورزش و مکان آن دقت زیادی داشته باشید.

نکات مهم در ورزش های دوران کرونا

در ادامه به بررسی نکاتی که باید ضمن ورزش کردن به آنها توجه کنید و همچنین ورزش هایی که در ایام کرونا می توانید انجام دهید می پردازیم:

 

1)   از انجام ورزش های سنگین و طولانی مدت بپرهیزید!

مخصوصا اگر سابقا به طور مداوم ورزش نمیکردید و تازه می خواهید ورزش را شروع کنید.

چرا که انجام ورزش های سنگین باعث تضعیف کوتاه مدت سیستم ایمنی بدنتان می شود و در این مدت که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده است احتمال مبتلا شدن شما به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.

 

2)   اگر تصمیم به کاهش وزن دارید بهتر است که به جای کاهش مقدار تغذیه خود، تمرینات سبک و متوسط مداوم را جایگزین کنید.

چراکه زمانی که شما رژیم غذایی می گیرید، بدن شما انرژی کافی را دریافت نخواهد کرد و در نتیجه سیستم ایمنی شما دچار مشکل خواهد شد.

بهتر است از همه انواع مواد غذایی، اعم از ویتامین ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها و مواد معدنی، را به میزان کافی در اختیار بدن خود قرار دهید.

البته دقت داشته باشید که در مصرف ویتامین ها و مواد معدنی نیز زیاده روی نکنید چراکه برای بدنتان زیان بار خواهند بود.

3)  بهترین ورزش ها برای تقویت سیستم ایمنی ورزش های هوازی هستند، اما باید دقت داشته باشید در چه مکانی ورزش می کنید.

اگر در پارک ها دوچرخه سواری و یا پیاده روی انجام میدهید، سعی کنید تا حد امکان پشت افراد دیگر قرار نگیرید و یا فاصله کافی را از فرد جلویی خود حفظ کنید.

در صورتی که در حال پیاده روی هستید بهتر است حدود پنج متر با فرد جلویی فاصله داشته باشید، اگر میخواهید بدوید و یا به آرامی دوچرخه سواری کنید این فاصله باید به ده متر افزایش پیدا کند، و اگر می خواهید دوچرخه سواری سرعتی انجام دهید باید از دوچرخه سوار جلویی 20 متر فاصله داشته باشید.

اما بهترین حالت قرار گرفتن در حالت موازی با رعایت فاصله 1 الی 2 متری با فرد بغلی است.

همچنین سعی کنید در محیط های بسته عمومی نظیر باشگاه ها تمریناتی که نیاز به تنفس شدید دارند را انجام ندهید، چرا که هنگام ورزش کردن عمق تنفس بیشتر از حالت عادی است، لذا اگر در محیط ویروس کرونا وجود داشته باشد، احتمال مبتلا شدن شما به بیماری کرونا به شدت افزایش خواهد یافت.

 

4)  در صورتی که در پارک ها و یا مکان های عمومی ورزش می کنید استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

اگر از دستگاه های ورزشی استفاده می کنید حتما دستکش دستتان کنید و مواد ضدعفونی کننده نیز همراه خود داشته باشید تا بلافاصله بعد از استفاده از دستگاه، دست خود را ضدعفونی کنید.

5)   اگر میخواهید در فضای باز ورزش کنید، بهتر است به پارک های شلوغ و یا مکان هایی که از منزل شما دور هستند نروید و نزدیک ترین و خلوت ترین پارک محل زندگی خود را برای ورزش کردن انتخاب کنید.

اما شما می توانید تمریناتی را بدون نیاز به هیچ دستگاه خاصی در خانه نیز انجام دهید که منجر به قوی شدن عضلات شما می شوند.

یا اینکه می توانید دستگاه های ورزشی نظیر تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی یا الپتیکال و … برای منزل خود تهیه کنید.

این گروه از دستگاه ها می توانند ضربان قلب شما را اندازه گیری کنند، بنابراین شما می توانید شدت تمرینات خود را تنظیم کنید به طوریکه از حد متوسط فراتر نروند.

در این صورت شما می توانید با آرامش خاطر در منزل خود ورزش کنید و ضمن حفظ سلامت ، سیستم ایمنی خود را نیز تقویت خواهید کرد.

 

 

همکار وردپرس
همکار وردپرس

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به مدیر سایت می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت پیگرد قانونی دارد.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. فداکردن کلید خانه که 10 سال روی آیفون وجود داشت و بریدن نمایشگر از بالا کافی نبود؛ بلکه آیفون 10 آن‌قدر برای اپل اهمیت دارد که حتی iOS را هم به خاطر آن تغییر داده است. چیزی که کمتر شاهد آن بودیم؛ اما iOS تا جای ممکن برای رساندن آیفون جدید به هدفی که مدنظر اپل بوده تغییر کرده است. این تغییر از تعویض مکان آیکون‌های ارتباطی، ساعت و گردکردن لبه‌ی کلید‌های مجازی شروع ‌شده و تا اضافه‌کردن ژست‌های حرکتی جدید بعد از 10 سال به iOS پیش رفته است.

    • اضافه‌کردن ژست‌های حرکتی جدید بعد از 10 سال به iOS پیش رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Short Url Post
0